Osa 9: Asiakaspalvelu ja kumppanuus

markkinointivinkit-osa-9-paakuva.png

Soitellaan – ihan oikeasti! 

Hyvä asiakaspalvelu pelastaa.

Tarjoa asiakkaillesi monipuolisia yhteydenottopintoja ja ole tavoitettavissa. 

Asiakaspalvelu on se juttu, joka monesti erottelee jyvät akanoista. Kun hätä on suuri, on nopea, toimiva ja joustava asiakaspalvelu iso valtti. Se on myös yksi avainasia, joka pitää asiakkaat asiakkainasi vuodesta toiseen ja vie viidakkorummun kautta positiivista viestiä eteenpäin myös uusien potentiaalisten asiakkaiden suuntaan. 

Anna mahdollisuus yhteydenottoon tavalla, joka asiakkaalle on mielekäs: puhelinpalvelu, yhteydenottolomake, sähköposti, chat tai eri some-kanavien viestimahdollisuudet. 

Henkilökohtaista tapaamista ei myöskään sovi unohtaa! 

markkinointivinkit-osa-9-kuvituskuva_small.jpg

Some on vuorovaikutusta

Hyödynnä somea osana yrityksesi viestintää.

Sosiaalinen media on vaikuttava kanava ja parhaimmillaan erittäin hyvä viestinnän ja asiakaspalvelun instrumentti.

Tämä tosin toteutuu vain, jos somekanaviin tuotetaan säännöllisesti sisältöä ja kanavalla esitettyihin kysymyksiin vastataan ja kommentteihin reagoidaan. Pidä some-kanavasi elossa ja saat hyvät mahdollisuudet näkyä asiakkaittesi ja potentiaalisten uusien asiakkaittesi syötteissä. 

Kannattaa myös miettiä, onko tarve perustaa profiili kaikkiin mahdollisiin kanaviin. Riittävätkö resurssit monen eri kanavan ylläpitoon, vai olisiko parempi keskittyä vain yhteen tai kahteen? Mitä kanavia käyttämällä tavoitat omat kohderyhmäsi?

Kaikkea ei tarvitse osata itse

Ammattitaitoinen kumppani säästää aikaa ja hermoja. 

Ideointi, suunnittelu, toteutus sekä päätöksenteko ovat markkinointiin liittyviä tärkeitä asioita, joille ei aina meinaa löytyä tarpeeksi aikaa.

Millaisia mainoksia tehdään? Kenelle suunnataan? Mitä kanavia käytetään? Kuinka usein ja miten eri markkinointi-
ja somekanavia päivitetään? 

Kukaan ei ole mestari kaikessa, eikä aika riitä kaikkeen. Kartoita siis omat tarpeesi ja toiveesi ja etsi sopiva kumppani, joka voi auttaa markkinoinnin eri osa-alueissa, tai tarvittaessa hoitaa kaiken puolestasi. Helpoimmalla pääset, kun ohjaat markkinointisi yhteen osoitteeseen, josta saat kaiken tarvitsemasi.elossa ja saat hyvät mahdollisuudet näkyä asiakkaittesi ja potentiaalisten uusien asiakkaittesi syötteissä. 

 

ikoni

Esite talteen?

Lataa esite tästä (pdf)

 

Takaisin listaukseen