Osa 3: Optimoinnilla onnistut

markkinointivinkit-osa-3-paakuva.png

Sisällöllä on väliä

Hakukoneoptimoinnilla ja -markkinoinnilla on merkittävä rooli. 

Hakukoneoptimoidulla sisällöllä parannat sivustosi näkyvyyttä.  

Näihin kannattaa satsata joko opettelemalla parhaat niksit ja tekemällä itse tai ottamalla avuksi alan taitaja. Satsaus varmasti kannattaa ja näkyviä tuloksia voi saada aikaan jo lyhyelläkin aikavälillä.
 
SEM & SEO - mitä ne tarkoittavat?

Hakukoneoptimoinnilla (Search Engine Optimization, SEO) tarkoitetaan toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan verkkosivujen sijoituksia hakukoneiden (kuten Google) hakutuloksissa

  • Tavoite on päästä hakutulosten kärkeen, jotta omille verkkosivuille saataisiin mahdollisimman paljon kävijöitä ja mm. verkkokauppaan enemmän asiakkaita tekemään ostoksia. 
  • Optimoinnilla tarkoitetaan sitä, että verkkosivut suunnitellaan ja toteutetaan hakukoneita ajatellen.
  • Taitava optimoija osaa muodostaa sivuston rakenteen, sisällön ja linkitykset hakukoneystävälliseksi.
  • Hakukoneet pisteyttävät sivustoja erilaisten kriteerien pohjalta ja eniten pisteitä saava sivusto nousee hakutulosten kärkeen. 

Hakukonemarkkinointi (Search Engine Marketing, SEM) on puolestaan ostettua näkyvyyttä, jolla voidaan hakukoneissa nostaa omaa sijoitusta hakutuloksissa maksamalla mm. tiettyjen hakusanojen käytöstä (esim. Google Ads). 

 

ikoni

Esite talteen?

Lataa esite tästä (pdf)

 

Takaisin listaukseen