- Etusivu
- Ajankohtaista
- Blogi
- Näin erotut kilpailijoista
Näin erotut kilpailijoista
12.5.2022
Verkossa käydään kovaa kilpailua, eikä pelkkä verkkokaupan perustaminen takaa, että asiakkaat valitsevat juuri sinun sivustosi. Mihin kannattaa panostaa, jotta erotut asiakkaiden silmissä eduksesi?

Selkeys ja tunnistettavuus
Toimiva ilme on usein sellainen, jonka asiakas tunnistaa vaikkei yrityksen nimi olisi lainkaan näkyvissä. Varmista lisäksi, että sivustolta löytyy selkeät kehotteet ja painikkeet, joiden avulla asiakas löytää helposti etsimänsä.
Laadukkaat tuotekuvat
Panosta laadukkaisiin tuotekuviin ja huomioi, että tuotteesta ostomielessä kiinnostunut asiakas haluaa nähdä tuotteesta selkeät kuvat useasta kulmasta. Jotkin tuotteet voivat olla hankalia kuvattavia, jolloin myös tuotevideot ovat paikallaan.
Brändiin sopivat tuotekuvaukset
Ota tuotekuvauksiin mukaan yrityksen persoona tone-of-voicen (eli äänenpainon) avulla. Mieti millaisen mielikuvan haluat tuotteesta antaa ja millainen kieliasu istuu parhaiten yrityksesi persoonaan.
Muista erottautuminen helpottuu kun tiedät kilpailijasi ja tunnet oman asiakaskuntasi ja kohderyhmäsi. Jatkokehityksen kannalta on tärkeää tutkia, vertailla ja kohdentaa.
Lue myös

AJANKOHTAISTA
Shipitin kattavat toimitustavat ovat saatavilla Rehti Store -verkkokauppa-alustalle
4.3.2025
Rehti Store on suomalainen verkkokaupparatkaisu, joka tarjoaa skaalautuvan ja räätälöitävän alustan niin B2C- kuin B2B-kaupankäyntiin.

AJANKOHTAISTA
Webinaari: Paralympiakomitean uudet verkkosivut ja saavutettavuus
Olemme toteuttaneet Suomen Paralympiakomitealle verkkosivustouudistusta, ja sen lopputulosta esittelemme yhdessä Paralympiakomitean kanssa julkistuswebinaarissa tiistaina 3.12. klo 13.00.