- Etusivu
- Ajankohtaista
- Asiakastarinat
- KL-Lämpö - Asiakastarina
KL-Lämpö - Asiakastarina
Tremedian ja KL-Lämmön kumppanuus sai alkunsa 2000-luvun alkupuolella kahvipöytäkeskusteluista. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet KL-Lämmölle monenlaista vuosien varrella, mm. sivustouudistuksen, visuaalisen ilmeen freesauksen ja messumateriaaleja. Viime aikoina painopiste on ollut sivuston kehittämisessä ja optimoinnissa kävijädataan pohjautuen. Tähän liittyen avainroolissa on ollut analytiikkaseuranta ja datan analysointi.
Kävimme tapaamassa toimitusjohtaja Olli Edgreniä ja markkinointikoordinaattori Taija Laurilaa KL-Lämmön toimitiloissa Pirkkalassa. Juttua riitti paljon, sillä yhteistä historiaakin on jo kertynyt yli 20 vuoden ajalta. Lue alta, mitä Ollin ja Taijan kanssa juttelimme pitkästä kumppanuudestamme.
Esittele yrityksenne omin sanoin ja kerro halutessasi yrityksen tämänhetkiset kuulumiset tai muuta ajankohtaista.
Olli (KL-Lämpö): KL-Lämpö on kotimainen perheyhtiö, jonka 30-vuotisjuhlaa vietettiin vuonna 2023. Yritys on pitkäjänteisyydellään saanut aikaan vakaata kasvua ja tarjoamme kokonaisvaltaisia vedenkäsittelypalveluita teollisuuteen, voimalaitoksiin ja kiinteistöihin. Asiakassuhteissa asiakaslähtöisyys on tärkeää ja toiminta pohjautuu vahvasti oman laboratorion laadukkaaseen vesianalytiikkaan ja tutkimustoimintaan. Asiantuntijuus, pitkä kokemus ja pitkät työsuhteet ovat olleet pohjana sille, että liiketoiminnan kasvu on ollut mahdollista ja toteutunut. Ajankohtaisia asioita ovat erityisesti energiatehokkuus, kestävä kehitys ja ympäristöystävällisyys. Nämä ovat aina olleet toimintamme ydintä ja nyt myös asiakaskunnan puolella yhä tärkeämpiä asioita. Tuotteemme ja palvelumme tekevät asiakkaittemme toiminnasta ympäristöystävällisempää ja vastuullisempaa.
Miten päädyitte valitsemaan Tremedian kumppaniksenne?
Olli (KL-Lämpö): 2000-luvun alkupuolella Juha Edgren työskenteli samoissa toimistotiloissa Tremedian kanssa ja yhteystyö alkoi kahvipöytäkeskusteluista. Vuosi oli hämärästi muistellen varmaankin 2003. Tremedia on vuosien varrella toimittanut paljon erilaisia palveluita ja ratkaisuja ja työhön on oltu tyytyväisiä, joten yhteistyö on sitä kautta jatkunut ja kehittynyt monipuoliseksi kumppanuudeksi.
Tremedia on suunnitellut ja toimittanut vuosien varrella teille monipuolisesti erilaisia toteutuksia kuten yritysilmeen freesauksen, verkkosivuston, messumateriaaleja, videoita ja erilaisia esitteitä ja lehtimainoksia.
Mitä asioita suunnittelussa ja valmiissa toteutuksessa on erityisesti otettu huomioon?
Olli (KL-Lämpö): Viimeisimmässä yritysilmeen freesauksessa huomioitiin hyvin KL-Lämmön tunnistettavuus. On onnistuttu säilyttämään yhtenäinen ilme ja pystytty jatkamaan ulkoasun nostamista aiemmasta ulkoasusta uudelle vuosikymmenelle. KL-Lämmön ilme on muutoksista huolimatta onnistuttu pitämään tunnistettavana läpi ajan.
Taija (KL-Lämpö): Sivuston toteutuksessa huomioitiin käytettävyys sekä sivustolla kävijöiden että ylläpitäjän osalta. Asiakaspolut huomioitiin ja myös hakukoneoptimointiin kiinnitettiin huomiota.
Miten yhteistyöprosessi Tremedian kanssa on toteutunut ja mitkä asiat ovat olleet teille tärkeitä yhteistyötä ajatellen?
Olli (KL-Lämpö): Ammattitaitoa ja osaamista on vuosien aikana tullut lisää. Se näkyy palvelun tasossa ja laadussa. Yhteistyössä voimme luottaa siihen, että ollaan ajan hermolla ja suositellaan sopivia asioita, mitä kannattaa tehdä, eikä myydä sellaista, mitä ei tarvita.
Taija (KL-Lämpö): Tremedia on ollut pitkään mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa asioita ja tuntee KL-Lämmön. Yhteydenpito on mutkatonta ja pitkästä yhteistyöstä on etua, kun kaikkea ei tarvitse aina alusta asti käydä läpi. Pienempänä toimijana ketteryys on etu, asiat sujuvat ja työt saadaan toimitettua tarpeen mukaan. Saadaan yksilöllistä ja asiakaskohtaista palvelua. Kaikesta voi kysyä neuvoa ja mielipidettä ja autetaan tekemään valintoja ja päätöksiä, toimitaan vastuullisesti ja asiakkaan etua ajatellen. Saamme Tremediasta tukea sellaisiin asioihin, joihin oma osaaminen ei riitä. Viestintä on helppoa, yhteneväistä ja selkeää, olipa Tremedian päässä kuka tahansa vastaamassa ja reagoimassa asioihin. Ja vasteaika on nopea!
Oletteko kokeneet jonkin tietyn toteutuksen tukevan tai helpottavan yrityksenne toimintaa?
Taija (KL-Lämpö): Julkaisujärjestelmän helppokäyttöisyys selkeyttää ja nopeuttaa työtä merkittävästi. Järjestelmän joustavuus ja mahdollisuus tehdä asiakaskohtaisia muutoksia on hyvä asia. Järjestelmän kehitys ja muutostöiden teko on Tremedia puolesta joustavaa. Analytiikkaseuranta ja raportoinnin räätälöinti on todettu hyväksi ja hyödyllistä oli tehdä analyysi, jonka pohjalta määriteltiin, miten sivustoa voidaan kehittää vielä paremmin palvelevaksi.
Mikä Tremedian toteutuksissa on ollut parasta?
Taija (KL-Lämpö): Aiemmin mainitut verkkosivut ja helppokäyttöinen julkaisujärjestelmä. Visuaalinen ilme, josta on johdettu ulkoasu erilaisiin materiaaleihin.
Oletteko saaneet omilta asiakkailtanne kommenttia tai palautetta tehtyihin toteutuksiin liittyen?
Olli (KL-Lämpö): Nettisivu-uudistus on ollut sellainen, josta on saatu hyvää palautetta sekä asiakkailta että yhteistyökumppaneilta. Eri tahoilta on saatu myös paljon hyvää palautetta visuaalisesta ilmeestä. Erityisesti näyttävä ”käsikuva” on saanut paljon positiivista huomiota.
Suuri kiitos KL-Lämmölle edelleen kehittyvästä kumppanuudesta ja tähänastisista projekteista!
Tutustu sivustoon ja yritykseen osoitteessa: kl-lampo.com
Poimintoja toteutuksistamme
Visuaalinen identiteetti, verkkosivut
Royal-Lattiat Oy - Yritysilme ja verkkosivut
Tremedia loi Royal-Lattioille yritysilmeen ja verkkosivut, jotka parantavat näkyvyyttä, houkuttelevat asiakkaita ja korostavat laatua.
Verkkosivut
Suomen Teatteriopiston verkkosivuston uudistus
Sivusto on tärkeä osa Suomen Teatteriopiston markkinointia ja viestintää. Verkkosivut uudistettiin Tremedian toimesta.